Cyklistické dresy Tour de France

Heureka ověřeno zákazníky

Cyklistické dresy Tour de France

198 jezdců bojuje na Tour de France o celkové prvenství. Existují celkem 4 dresy, které jezdci vozí během jednotlivých etap.

My si je níže představíme.

Dres Tour de France žlutý

Žlutý dres se dává nejrychlejšímu jezdci celkové individuální klasifikace. Sponzorem žlutého trikotu je od roku 1987 Crédit Lyonnais (LCL). Crédit Lyonnais je významná francouzská banka se sídlem v Lyonu. Banku založil v Lyonu Henri Germain 6. července 1863. V roce 2003 ji koupila banka Crédit Agricole.

Dres Tour de France puntíkovaný

Puntíkovaný dres dostane nejlepší jezdce bodové „vrchařské“ klasifikace. Na jednotlivé etapy je vypsáno několik takzvaných vrchařských prémií. Kopce jsou na Tour různě kategorizovány. Hors catégorie je nejvyšší kategorie stoupání na Tour de France a je takzvaně „mimo kategorii“. Čím těžší kopec, tím více bodů závodník získá. Sponzorem puntíkovaného trikotu je společnost Carrefour. Carrefour je maloobchodní řetězec nabízející potravinové a nepotravinové zboží. Společnost vznikla v roce 1958.

Dres Tour de France zelený

Zelený dres vozí nejlepší jezdec bodové „sprinterské“ klasifikace. Na jednotlivé etapy je vypsáno několik sprinterských prémií. Body jsou udělovány taktéž prvním jezdcům v cíli (níže tabulka). Sponzorem je od roku 2015 firma Škoda. Společnost Škoda patří díky závodům v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, k největším a nejdůležitějším podnikům v Česku. Již od roku 1905 vyrábí kvalitní česká auta a patří k nejoblíbenější značce aut v ČR.

Dres Tour de France bílý

Bílý dres se dává nejlepšímu jezdci do 25 let v celkové individuální klasifikaci. Sponzorem je od roku 2015 společnost Krys. Společnost Krys nabízí brýle a brýlové čočky. Působí ve Francii a Belgii na celkem 866 pobočkách.